نحوه ایجاد عمق در طراحی

با ما اشتباه نکنید ، مطمئناً یک زمان و مکان برای طراحی تخت وجود دارد. اما وقتی می خواهید طرح هایتان حس واقعی تر و تجسم یافته تری داشته باشند ، طراحی مسطح و… خوب ، صاف می شوند.

و اینجاست که عمق وارد می شود.

ایجاد عمق در طراحی گرافیک باعث می شود بینندگان احساس کنند که جهانی در صفحه یا صفحه وجود دارد. عمق این حس را به وجود می آورد که طراحی فقط ادامه می یابد ، به درون فضا امتداد می یابد – که نه تنها احساس واقعی تر می کند بلکه از نظر بصری نیز جالب تر است.

اما دقیقاً ، عمق طراحی چیست؟ چرا اینقدر مهم است؟ و دقیقا چگونه ، شما در طراحی گرافیک عمق ایجاد می کنید؟

عمق طراحی گرافیک چیست؟

قبل از اینکه به نحوه ایجاد عمق در طراحی گرافیک بپردازیم (و چرا مهم است) ، ابتدا اجازه می دهیم که دقیقاً عمق طراحی گرافیکی چیست.

درک عمق به عنوان “توانایی بصری درک جهان از سه بعد (سه بعدی) و فاصله یک شیء” تعریف شده است.

بنابراین ، به طور خلاصه ، عمق طراحی گرافیکی توانایی ایجاد آن حس ابعاد و فاصله در طرح های شما است.

چرا عمق در طراحی گرافیک مهم است؟

تعریف عمق در طراحی گرافیک بسیار ساده است. اما چرا اینقدر مهم است؟

عمق طراحی گرافیکی باعث می شود طرح های شما زنده تر به نظر برسند. با استفاده از عناصر و تکنیک های مختلف طراحی برای ایجاد حس عمق ، طرح های شما احساس جذابیت ، دلربایی می کنند و به دلیل عدم وجود یک دنیای بهتر ، واقعی تر خواهند بود.

باز هم ، قطعاً زمانهایی وجود دارد که طراحی مسطح بهتر به نظر می رسد ، اما اگر می خواهید طرحی را ایجاد کنید که در دنیای خودش به نظر برسد ، اضافه کردن عمق گزینه بسیار خوبی برای در نظر گرفتن است.


نحوه ایجاد عمق در طراحی

می دانید عمق طراحی گرافیک چیست. می دانید چرا مهم است حال ، به چیزهای خوب خواهیم رسید – چگونگی ایجاد عمق در طرح های خود را.

یک راه آسان برای ایجاد عمق در طراحی گرافیک؟ با استفاده از اندازه و مقیاس.

با آزمایش اندازه های مختلف برای هر یک از عناصر طراحی خود- و اینکه هر عنصر در مقایسه با دیگران بزرگ یا کوچک است- می توانید حس عمق و فضای خود را در طراحی خود ایجاد کنید.

عناصر طراحی بزرگتر نزدیکتر به نظر می رسند ، در حالی که عناصر کوچکتر دورتر به نظر می رسند – این بدان معنی است که در طراحی شما “نزدیکتر” و “بیشتر” وجود دارد.

آیا می خواهید ببینید که اندازه و مقیاس چگونه می تواند حس عمق و طرحی را به شما اضافه کند؟ بیایید در عمل به این اصل نگاه کنیم:

چرا کار می کند: در این تصویر اندازه های بسیار متنوعی وجود دارد ، از قوطی بزرگ نوشیدنی ، بطری شراب و والیبال ، زمین والیبال متوسط ​​و بازیکنان و کوههای کوچکتر ، خورشید و ابرها. این توهم عمق را ایجاد می کند. اینکه والیبال ، نوشیدنی ، و بطری شراب در دسترس هستند – در حالی که زمین والیبال و بازیکنان از فاصله دور هستند و در مقابل افق بازی می کنند (که به طور معمول مانند افق ها هستند ، حتی از فاصله دورتر).

آزمایش با اندازه عناصر مختلف می تواند (و اراده!) حس عمق و طرحی را به شما اضافه کند.

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد عمق در طرح های گرافیکی؟ همپوشانی اشیاء.

با هم همپوشانی عناصر و اشیاء مختلف بر روی یکدیگر ، طرح شما یک لایه لایه به نظر می رسد – و هنگامی که عناصر لایه لایه به نظر می رسند ، حس عمق ایجاد می کند.

در اینجا مثالی از چگونگی اضافه کردن اشیاء با هم می توان به عمق طراحی اضافه کرد:

چرا کار می کند: همپوشانی استراتژیک عناصر خاص در این طرح باعث ایجاد چندین لایه عمق می شود.

اول ، مرز اقیانوس وجود دارد. این مرز به عنوان یک طرح کلی استفاده می شود و در بالای صحنه ساحل لایه بندی شده است ، تقریباً ظاهراً به نظر می رسد که در حال تماشای یک پنجره در صحنه ساحل در فاصله بیشتر هستید.

سپس ، موج ها ، ماهی ها و گل های با هم تداخل دارند که در مرز قرار دارند و همین امر باعث می شود که مرز دارای چندین لایه نیز باشد. در صحنه ساحل نیز لایه لایه وجود دارد ، با ابرهایی که خورشید و دلفین ها را در هم می پوشانند. اساساً ، عناصر با هم تداخل دارند که در هر قسمت از این طرح و اثر کلی وجود دارد؟ انواع عمق.

با هم همپوشانی عناصر مختلف (مانند اشکال ، نمادها ، گرافیک ها و رنگ ها) می تواند حس عمق و جذابیت را به طراحی شما اضافه کند – از جمله آرم شما. نگاه را با یکی از الگوهای آرم Canva ، مانند لوگوی رستوران ژاپنی قرمز و سیاه یا نماد صنعتی مربع سیاه و سفید ضبط کنید.

همانطور که گفته شد ، همپوشانی اشیاء جلوه ای لایه ای ایجاد می کند که حس عمق طراحی را ایجاد می کند. اما برداشتن این مفهوم یک قدم جلوتر؟ لایه بندی

 

شیء شفاف

شفافیت به این معناست که هر عنصری را که در طراحی شما است “مشاهده کنید”. و با همپوشانی با عناصر شفافیت متفاوت ، هر عنصر با روشی جدید و جالب (مانند ایجاد رنگ های جدید) با دیگری ارتباط برقرار می کند – و همچنین باعث ایجاد عمق می شود.

بیایید دقیقاً نگاهی بیندازیم که چیدمان اشیاء شفاف می تواند به عمق طرح های شما بیفزاید:

 

 

چرا کار می کند: این تصویر ممکن است ساده باشد ، اما استفاده از لایه بندی شفاف مطمئناً مؤثر است. علاوه بر ایجاد سایه رنگ جدید که مستطیل ها با هم همپوشانی دارند ، لایه بندی این دو مستطیل کمی شفاف این توهم را ایجاد می کند که یکی در جلوی دیگری نگه داشته می شود – که به طور خودکار حس عمق طراحی را ایجاد می کند.

لایه بندی اشیاء شفاف نه تنها یک حس عمق را به نقوش شما می بخشد بلکه وقتی شفافیت را با رنگ ترکیب می کنید؟ همچنین می تواند به لطف روشهای جالبی که در تعامل رنگها ایجاد می شود ، علاقه بصری را بیفزاید.


ادراک می تواند طریقه طراحی و احساس را به طور کامل تغییر دهد. و اگر می دانید چگونه از آن به نفع خود استفاده کنید ، می تواند روشی فوق العاده برای افزودن عمق به طرح های شما باشد.

ادراک و چشم انداز خطی


چشم انداز خطی تکنیکی است که از خطوط همگرا در یک یا چند نقطه استفاده می کند تا حس عمق ایجاد کند. چشم انداز خطی می تواند از خطوط واقعی استفاده کند ، یا خطوط را می توان برای راهنمایی قرار دادن سایر عناصر طراحی مورد استفاده قرار داد و استفاده کرد.

به عنوان مثال ، بیایید بگوییم که شما کارت پستال یک جاده باز را طراحی کرده اید. با داشتن دو خط (یکی برای هر طرف جاده) از انتهای طرح گسترده تر و سپس باریک تا نقطه‌ای از همگرایی در قسمت بالا ، تجربه عمق درون طرح را ایجاد می کند ، گویی جاده ادامه می یابد. مایل

بیایید در عمل از منظر نگاهی بیندازیم (و به طور خاص ، چگونه می تواند به عمق طراحی کمک کند):

 

چرا کار می کند: خطوط در قسمت بالا (کف) و پایین (سقف) این طرح در یک نقطه واحد همگرا می شوند – که در این تصویر گوشه دیوار است. اضافه کردن عناصر طراحی دیگر در امتداد آن خطوط (مانند صندلی ، گهواره ، قفسه بندی و پنجره) حس عمق را تقویت می کند و باعث می شود که به نظر برسد که ما واقعاً به یک مهد کودک سه بعدی نگاه می کنیم.

خطوط قرار گرفته از لحاظ استراتژیک می توانند همه چیز را برای تغییر چشم انداز بیننده شما a و ایجاد حس عمق به طرح های شما انجام دهند. چشم انداز خطی را در آغوش بگیرید (و عمق بیشتری به طراحی خود در این فرآیند اضافه کنید)

بازی با سایه ها

در دنیای سه بعدی ، هر شیئی سایه ای دارد- بنابراین اگر می خواهید در طراحی 2D حس عمق ایجاد کنید ، اضافه کردن سایه ها روش بسیار خوبی برای انجام آن است.

با افزودن سایه به عناصر موجود در طراحی خود ، شما به طور خودکار حس عمق ایجاد می کنید. جسم ، سایه و ناحیه ای که سایه در حال پیش بینی است وجود دارد. این یک جلوه سه بعدی ایجاد می کند که عمق بیشتری به طراحی های شما می بخشد.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه بازی کردن با سایه ها می تواند حس عمق را به هر طرحی اضافه کند (که در مورد این مثال به نظر می رسد که یک طراحی تایپی باشد):

چرا کار می کند: این اثر سایه در پشت “HI” در این طراحی پوستر باعث می شود که انگار حروف به سمت بیننده حرکت می کنند. این حس حرکت ، از نزدیک به نزدیک ، دلالت بر حس عمق دارد – از جمله در این طراحی ساده و ساده.

عمق این طرح تایپی به طور قطع علاقه بصری را می افزاید – اما همچنین به همان اندازه طراحی تخت مؤثر است.

بافت

بافت یکی دیگر از راههای عالی برای افزودن عمق به هر پروژه طراحی گرافیکی است. هنگامی که چیزی دارای بافت ناهموار یا متنوع است – مانند دیوار آجری یا تکه ای از مخمل ، به طور خودکار عمق آن را نشان می دهد. با درج بافتهای مختلف در ترکیب خود ، می توانید همین حس عمق را در طراحی های خود دلالت کنید.

در اینجا یک مثال عالی از اینکه چگونه یک بافت کوچک می تواند در افزودن عمق به نقوش شما مسیری طولانی را طی کند:

 

چرا کار می کند: بافت در حاشیه کوه این تصویر باعث می شود که به نظر برسد که در واقع از سنگ ساخته شده است ، به خصوص هنگامی که با برف های سفید نرم و صاف مقایسه شود. بافت موجود در پس زمینه همچنین عنصری از عمق را به آسمان می افزاید – ساختن یک تصویر کوهی با الهام از یکپارچهسازی با سیستمعامل که دارای حس عمق واقعی است (بدون اینکه احساس هنری و انتزاعی بیشتری را قربانی کند).

این تصویر کوه بسیار مؤثر است زیرا از بافت برای ایجاد حس عمق و علاقه بصری استفاده می کند.

 

رنگ پس زمینه

واضح است که روش های زیادی برای اضافه کردن عمق به طرح های شما وجود دارد. اما یک عنصر می تواند مشکل باشد – و آن رنگ پس زمینه است.

اگر طراحی شما از پس زمینه رنگی برخوردار است ، استفاده از یک سایه واحد می تواند صاف احساس شود. گرادیان ها ، که بین یک یا چند رنگ عبور می کنند ، عمق بیشتری را در سایه ایجاد می کنند.

کنجکاو برای دیدن اینکه چگونه گرادیان می تواند یک طرح را عمق بیشتری به نظر برسد؟ بیایید یک مثال بزنیم:

 

 

چرا کار می کند: وقتی با عکس و سایه های ظریف زوج می شوید ، شیب دوتایی در پس زمینه Spotify – که از سایه های جسورانه آبی ، بنفش و صورتی استفاده می کند – جلوه ای تقریبا هولوگرافی ایجاد می کند که حس عمق جدی به این طراحی وب سایت می بخشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *